Datorită
experienţei acumulate în cei 16 ani, costurile unitare medii pe produs au
început să scadă. Graficul arată că în ultimii doi ani datorită experienţei în
domeniul de fabricaţie al confecţiilor de damă, firma produce cu costuri mai
scăzute, ceea ce duce la creşterea profitului firmei.
Pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
4.2.1. Matricea segment de
piaţă relativă/ creştere domeniu
Matricea are la bază doi factori: rata creşterii şi
segmentul relativ de piaţă. Cele patru cadrane, corespund cazurilor de
rentabilitate în raport cu profitul respectiv.
-
„vedetele”, sunt bluzele sport inscripţionate fie cu nume, cifre, peisaje,
realizate din bumbac în amestec cu elasten, nu produc suficient profit pentru a
spori cota de piaţă, deşi deţin un segment puternic, cu tendinţă de creştere.
- „vacile
de muls”, îl constituie pantalonii
de damă cu design modern, (buzunare
şi accesorii), pantaloni casual,
corespund fazei de maturitate din cadrul ciclului de viaţă, aduc
profitul cel mai mare, înregistrează o creştere a segmentului de piaţă dar nu
foarte semnificativă.
-
„semnele de întrebare”, sunt top-urile, taioarele cu croială modernă, bustierele, acestea
generează profit, dar pentru creşterea cotei de piaţă este necesară o infuzie
de numerar.
-
„câinii”, sunt reprezentaţi de fuste şi
sacouri, aceste produse aduc profit mic, deoarece segmentul este mic şi creşterea
de piaţă este redusă.
Pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu