Analiza mediului intern si extern al firmei Moda Lux | pagina 11

Datorită experienţei acumulate în cei 16 ani, costurile unitare medii pe produs au început să scadă. Graficul arată că în ultimii doi ani datorită experienţei în domeniul de fabricaţie al confecţiilor de damă, firma produce cu costuri mai scăzute, ceea ce duce la creşterea profitului firmei.

4.2.1. Matricea segment de piaţă relativă/ creştere domeniu

Matricea are la bază doi factori: rata creşterii şi segmentul relativ de piaţă. Cele patru cadrane, corespund cazurilor de rentabilitate în raport cu profitul respectiv.
- „vedetele”, sunt bluzele sport inscripţionate fie cu nume, cifre, peisaje, realizate din bumbac în amestec cu elasten, nu produc suficient profit pentru a spori cota de piaţă, deşi deţin un segment puternic, cu tendinţă de creştere.
- „vacile de muls”, îl constituie pantalonii de damă cu design modern, (buzunare şi accesorii), pantaloni casual,  corespund fazei de maturitate din cadrul ciclului de viaţă, aduc profitul cel mai mare, înregistrează o creştere a segmentului de piaţă dar nu foarte semnificativă.
- „semnele de întrebare”, sunt top-urile, taioarele  cu croială modernă, bustierele, acestea generează profit, dar pentru creşterea cotei de piaţă este necesară o infuzie de numerar.
- „câinii”, sunt reprezentaţi de  fuste şi sacouri, aceste produse aduc profit mic, deoarece segmentul este mic şi creşterea de piaţă este redusă.


Pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20

Niciun comentariu:

Cauta pe site