Analiza mediului intern si extern al firmei Moda Lux | pagina 13

4.3.1. Selecţia personalului

Selecţia personalului s-a făcut prin intermediul anunţurilor publicate în ziarele locale şi prin publicarea anunţurilor la şcoli profesionale de specialitate Şcoala profesională de Arte şi Meserii din Braşov. În urma selectării CV-urilor  se organizează un interviu. In cazul in care este necesar, interviul este  urmat de o probă practică. Din comisia de intervare face parte managerul firmei,  inspectorul de resurse umane şi un psiholog. Firma a angajat şi personal fără experienţă dar cu studii de specialitate pentru posturile vizate. Politica de personal a firmei este de a-şi forma personal în producţie care să ajungă la performanţe tot mai bune în ce priveşte calitatea şi viteza executării unei operaţii. 

Personalul administrativ a fost selectat în urma interviurilor organizate, accentul a fost pus pe studii şi pentru posturile cu responsabilitate mai mare şi pe experienţă (ex. contabil şef, şef atelier croitorie; maistru atelier cusătorie)

4.3.2. Perfecţionarea  personalului

Procesul tehnologic suferă modificări de la un an la altul şi pentru aceasta personalul din producţie trebuie instruit pentru a face faţă noilor cerinţe. Firma investeşte în cursuri de pregătire a personalului productiv. Cursurile sunt organizate în incinta fabricii şi sunt susţinute de specialişti care lucrează în Italia în fabrici cu acelaşi profil. Cursurile sunt organizate de două ori pe săptămậnă, au durata de 2 luni şi sunt efectuate în afara orelor de program.
Pentru personalul administrativ situaţia este una diferită, şefii departamentelor sunt trimişi să urmeze cursuri la institutele specializate din ţară, iar costul este suportat de firmă. Astfel directorul de producţie a urmat cursurile master la Universitatea Transilvania din Braşov, specializare în management. Şeful departamentului de marketing a urmat cursurile post universitare de marketing.
Şeful departamentului contabilitate a efectuat un master în finanţe. Durata acestor studii post universitare este de 2 ani. Scopul acestor instruiri este de a menţine personalul actual şi de al pregăti să facă faţă mediului dinamic economic.

4.3.3. Motivarea personalului

Salariaţii sunt retribuiţi cu un salariu fix lunar. Pe lậngă acesta, firma oferă prime pentru sărbători jumătate din salariu pe care îl are fiecare angajat. Orele suplimentare sunt plătite dublu decật cele normale. Angajaţii din producţie care obţin performanţe bune în muncă sunt plătiţi mai bine pentru a-i stimula să obţină performanţe în continuare. Firma acordă de asemenea prime 

Pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20

Niciun comentariu:

Cauta pe site