Analiza S.W.O.T. ADIDAS

Unul dintre principalii producători de echipamente sportive, Compania Germana Adidas s-a înfiinţat in anul 1920 reuşind sa se menţină si astăzi in topul pieţei de profil prin calitatea excepţională a produselor sale si a gradului ridicat de satisfacere a cerinţelor diversificate ale consumatorilor.


Grupe de produse Adidas


1. Adidas Sport de performanta
Gama de produse concepute exclusiv pentru uzul atleţilor (acestea cumulează 82% din totalul vânzărilor). Inovaţia si tehnologia sunt primordiale acestei divizii.

2. Adidas  sport clasic
Aceasta grupa de produse se identifica prin produse clasice si mereu autentice. Înregistrează un procent de 18% din totalul vânzărilor pe piaţa de profil.


3.  Adidas Sport Style
Denumita si colecţia Y – 3, a fost realizata in colaborare cu compania de design Yohji Yamamoto si reprezintă viitorul încălţămintei sport printr-un design original. Se adresează in special consumatorilor din Europa, America de Nord si Asia.


4. Produse Adidas Taylormade – Adidas -Solomon (accesorii pentru Golf). Aceasta grupa de produse  conţine o întreaga gama de accesorii pentru Golf.


5. Produse Adidas Golf
Conţine o oferta bogata de îmbrăcăminte si încălţăminte pentru Golf de o calitate superioara.


6. Produse Maxfly
Gama de produse si accesorii pentru uzul exclusiv al sportivilor ce practica golf de performanta.


Analiza S.W.O.T.


Puncte tari

Compania Adidas ocupa locul 1 sau doi pe piaţa produselor si accesoriilor sportive  reuşind sa capteze imaginaţia consumatorilor, păstrând totodată noutatea produselor sale prin design deosebit si tehnologie de ultima ora.
Înregistrarea de creşteri ale vânzărilor pe grupe de produse cu aproape 8 % (de la 4.950 mld € in anul 2003 la 5.174 mld. € in anul 2004). Înregistrarea unei activităţi de succes in Europa de Nord, Europa Centrala si de Sud.
Rata profitului a crescut cu 18 %, de la 490 mil.€ in 2003 la 580 mil. € la nivelul anului 2004.
Lider la nivelul anului 2004 pe piaţa produselor de profil din Franţa si UK
Gama de produse Adidas Golf înregistrează  o creştere semnificativa la vânzarea produselor de îmbrăcăminte la nivelul anului 2004.
Creşterea veniturilor cu peste 15%.
Creştere a livrărilor  de produse pe piaţa din America Latina obiectiv adoptat la sfârşitul 2004.
Produse de o calitate superioara prin inovaţie si tehnologie superioara.

Puncte slabe


Vânzările prevăzute la nivelul anului 2004 pe piaţa de profil din China, au fost estimate la o uşoara scădere fata de cele înregistrate la nivelul anului 2003.
Stagnarea vânzărilor in Germania si Italia
Pe întreaga gama de produse Adidas Golf se înregistrează o uşoara scădere a vânzărilor  de 1% (de la 658 mil. € in 2003 la 653 mil. € in 2004)
Marirea timpilor de livrare.
Oportunitati
Intensificarea activităţii prin adoptarea strategiei concentrate pe grupuri de consumatori.
Achiziţionarea competitorului Reebok pentru a deveni un rival de temut pentru compania Nike.
Prin adoptarea unui  concept nou si aplicarea marketingului agresiv se doreşte a se realiza creşterea vânzărilor si promovarea produselor din gama adidas sport clasic pe piaţa din America de Nord.
Consolidarea poziţiei pe piaţa prin refacerea strategiei de afaceri pentru zona de interes din Europa de Est.
Colaborarea cu firme din domeniu designului pentru crearea de noi produse si îmbunătăţirea celor deja existente.
Infiinţarea de noi reprezentante Adidas pentru o creste a gradului de acoperire si implicit de micşorare a timpilor de livrare

Amenintari
Concurenta acerba pe piaţa sectorului de activitate (Nike)
Majoritatea marilor vânzări se înregistrează pe gama de produse Adidas sport de performanta (82% la nivelul anului 2004)
- Rata scăzuta a ocupării forţei de munca
- Aprecierea monedei euro
- creşterea preturilor la produsele petroliere
Riscul datorat volatilităţii pieţei (2004) datorita schimbărilor constante ale preferinţelor consumatorilor.

Referate

Niciun comentariu:

Cauta pe site