se
confruntă cu bariere de intrare cum ar fi economia de scară, lipsa experienţei,
curba învăţării, politici economice.
Pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
Numai
folosind eficient resursele firmei şi capabilităţile, Moda Lux va reuşi să
supravieţuiască şi să nu se simtă ameninţată de noii clienţi.
► Ameninţarea produselor de substituţie.
Produsele
de substituţie pot fi confecţii asemănătoare cu cele produse create de Moda Lux şi pe care populaţia le preferă ori
datorită preţului mai mic ori datorită calităţii.
În
industria confecţiilor există un grad
mare de substituibilitate ceea ce face ca rivalitatea între concurenţi să fie
mai crescută decât în alte domenii.
Există
totuşi posibilităţi ca firma să creeze produse diferenţiate de ale concurenţei,
prin folosirea unei materii prime care să nu semene cu a concurenţei,
design-ul, calitatea finisajului, cromatica materialelor utilizate.
► Nivelul rivalităţii
Moda
Lux deţine un segment de piaţă de 12%,
din piaţa confecţiilor braşovene în condiţiile în care există o concurenţă
intensă şi în creştere în acest domeniu, există numeroşi competitori de puteri
apropiate. Fiecare luptă pentru acapararea unui segment de piaţă.
► Puterea de negociere a
cumpărătorilor
Clienţii
pot exercita presiunii asupra firmei, în sensul că prin cumpărarea produselor
favorite pot influenţa firma să crească preţul la acele produse, sau prin
necumpărarea unor produse poate influenţa firma să scadă preţul la acel produs,
să facă reduceri sau să-l scoată de pe piaţă.
4.2. Matricea Boston
Consulting Group (B.C.G.)
Pentru a analiza portofoliului de produse al firmei şi
modul cum acesta poate fi îmbunătăţit am ales matricea B.C.G.
4.2.1. Efectul experienţei,
Fig. Nr. 3
Pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu