Analiza mediului intern si extern al firmei Moda Lux | pagina 10

se confruntă cu bariere de intrare cum ar fi economia de scară, lipsa experienţei, curba învăţării, politici economice.
Numai folosind eficient resursele firmei şi capabilităţile, Moda Lux  va reuşi să supravieţuiască şi să nu se simtă ameninţată de noii clienţi.

Ameninţarea produselor de substituţie.
Produsele de substituţie pot fi confecţii asemănătoare cu cele produse create de Moda Lux  şi pe care populaţia le preferă ori datorită preţului mai mic ori datorită calităţii.
În industria confecţiilor  există un grad mare de substituibilitate ceea ce face ca rivalitatea între concurenţi să fie mai crescută decât în alte domenii.
Există totuşi posibilităţi ca firma să creeze produse diferenţiate de ale concurenţei, prin folosirea unei materii prime care să nu semene cu a concurenţei, design-ul, calitatea finisajului, cromatica materialelor utilizate.
Nivelul rivalităţii
Moda Lux  deţine un segment de piaţă de 12%, din piaţa confecţiilor braşovene în condiţiile în care există o concurenţă intensă şi în creştere în acest domeniu, există numeroşi competitori de puteri apropiate. Fiecare luptă pentru acapararea unui segment de piaţă.
► Puterea de negociere a cumpărătorilor
Clienţii pot exercita presiunii asupra firmei, în sensul că prin cumpărarea produselor favorite pot influenţa firma să crească preţul la acele produse, sau prin necumpărarea unor produse poate influenţa firma să scadă preţul la acel produs, să facă reduceri sau să-l scoată de pe piaţă.

4.2. Matricea Boston Consulting Group  (B.C.G.)

Pentru a analiza portofoliului de produse al firmei şi modul cum acesta poate fi îmbunătăţit am ales matricea B.C.G.

4.2.1. Efectul experienţei, Fig. Nr. 3


Pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20

Niciun comentariu:

Cauta pe site