Analiza mediului intern si extern al firmei Moda Lux | pagina 9

Societatea nu produce unicate, ci execută producţie de serie mare şi mică.

4.1. Analiza mediului competiţional (Modelul PORTER)

În ceea ce priveşte analiza forţelor concurenţiale şi a intensităţii concurenţei, M. Porter a avansat concepţia potrivit căreia atracţia potenţială a unei industrii sau segment de activitate al acesteia, depind de intensitatea concurenţială care, la rândul său, rezultă din presiunea exercitătă de cinci forţe.

 Modelul lui M. Porter

Cele 5 forţe ale modelului Porter  aplicate in cazul societăţii Moda Lux se prezinta astfel:

► Puterea de negociere a furnizorilor:
Moda Lux  se aprovizionează cu ţesături de la furnizori din Italia. Acest lucru îi conferă un avantaj competitiv faţă de concurenţă. Calitatea ţesăturilor este ireproşabilă, Italia este renumită în Europa în ce priveşte calitatea ţesăturilor pentru fabricarea confecţiilor.
Ameninţarea noilor intraţi
Noii intraţi sunt firmele care încep să concureze firmele deja existente. Acestea reprezintă un real pericol pentru firma Moda Lux dacă vor folosi resurse şi capabilităţi similare cu ale firmei, precum şi dacă fabrică produse similare sau de substituţie. Este o certitudine faptul că noii intraţi 

Pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20

Niciun comentariu:

Cauta pe site