Societatea
nu produce unicate, ci execută producţie de serie mare şi mică.
4.1. Analiza mediului
competiţional (Modelul PORTER)
În ceea ce priveşte analiza forţelor concurenţiale şi a
intensităţii concurenţei, M. Porter a avansat concepţia potrivit căreia
atracţia potenţială a unei industrii sau segment de activitate al acesteia,
depind de intensitatea concurenţială care, la rândul său, rezultă din presiunea
exercitătă de cinci forţe.
Modelul lui M. Porter
Cele 5 forţe ale
modelului Porter aplicate in cazul societăţii
Moda Lux se prezinta astfel:
► Puterea de negociere a
furnizorilor:
Moda Lux se aprovizionează cu
ţesături de la furnizori din Italia. Acest lucru îi conferă un avantaj
competitiv faţă de concurenţă. Calitatea ţesăturilor este ireproşabilă, Italia
este renumită în Europa în ce priveşte calitatea ţesăturilor pentru fabricarea
confecţiilor.
► Ameninţarea noilor intraţi
Noii intraţi sunt firmele care încep să concureze
firmele deja existente. Acestea reprezintă un real pericol pentru firma Moda Lux dacă vor folosi resurse şi capabilităţi
similare cu ale firmei, precum şi dacă fabrică produse similare sau de
substituţie. Este o certitudine faptul că noii intraţi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu