Analiza mediului intern si extern al firmei Moda Lux | pagina 16

Pentru anul 2008 la nivel de firmă obiectivele principale adoptate in situatia de criza existenta si resimtita si pe piata de confectii, au fost mentinerea cifrei de afaceri sau in arianta optimista - cresterea acesteia cu 2 – 3 procente faţă de anul precedent şi lansarea a cel puţin 4 produse noi pe piaţă, ceea ce firma a şi reuşit in perspectiva, societatea neinregistrand pierderi majore – in conditiile economiei actuale si a crizei economice mondiale care afecteaza substantial si acest domeniu de activitate.


Ce implica si care sunt avantajele managementului prin obiective („Management by objectives”)

o îmbunătăţire a profitului, ca urmare a faptului că managerii se concentrează asupra sarcinillor importante de reducere a costurilor şi de exploatare a posibilităţilor esenţiale;
● o identificare mai profundă şi mai concretă cu obiectivele ansamblului firmei a tuturor salariaţilor şi mai ales a managerilor, ceea ce face ca metodele de control să devină de autocontrol.
● se obţine un mijloc realist de analizare a nevoilor de instruire şi de îndrumare a candidaţilor potenţiali pentru promovarea pe baza unor performanţe măsurate faţă de standarde acceptate în prealabil;
● se creează un sistem permanent de revizuire a obiectivelor pe termen lung, mediu şi scurt ale firmei, asigurậnd acceptarea inovaţiei ca parte integrantă a funcţiei managerului;
● axat, în principal pe eficienţă, managementul prin obiective necesită ca, pentru creşterea eficienţei şi profitului, managerul şi ajutoarele sale să utilizeze cu pricepere pậrghiile economico-financiare;
● asigură o nouă optică în conceperea, dimensionare şi realizarea obiectivelor firmei;
● asigură succesul în mediul concurenţial specific economiei de piaţă;
● rezultate superioare obţinute atunci cậnd pentru fiecare activitate se stabilesc obiective specifice, măsurabile şi un termen de îndeplinire;

4.3.7. Diagnostic financiar –contabil

Analiza financiară se constituie într-un instrument eficace la dispoziţia factorilor de decizie din firmă, care permite diagnosticarea stării de performanţă şi echilibru financiar la sfậrşitul exerciţiului financiar. Analiza financiară răspunde, în prezent, la o diversitate de nevoi: fundamentarea deciziilor de gestiune, pregătirea unor negocieri privind achiziţionarea de active, fuzionarea unor firme, evaluarea unei întreprinderi.


Pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20

Niciun comentariu:

Cauta pe site