Formula lui De Morgan

Formula lui De Morgan este o regula matematica care descrie cum sa negam o disjunctie sau o conjunctie (si) a doua propozitii. Aceasta formula este utila in logica matematica si in teoria seturilor.

Formula lui De Morgan pentru conjunctii (si) este: 

~(p si q) = ~p sau ~q

ceea ce inseamna ca negatia unei conjunctii este echivalenta cu disjunctia negatiilor componentelor.


Exemplul 1

Daca avem propozitia "Eu am mere si eu am pere", negatia acesteia ar fi "Nu am mere sau nu am pere", conform formulei lui De Morgan.

Formula lui De Morgan pentru disjunctii (sau) este: 

~(p sau q) = ~p si ~q, ceea ce inseamna ca negatia unei disjunctii este echivalenta cu conjunctia negatiilor componentelor.


Exemplul 2

Daca avem propozitia "Eu am fie mere, fie pere", negatia acesteia ar fi "Nu am nici mere, nici pere", conform formulei lui De Morgan.

Niciun comentariu:

Cauta pe site