Decizia de management

Decizia manageriala este acea decizie care are urmari nemijlocite asupra deciziilor, actiunilor si comportamentelor a cel putin unei alte personae.

Decizia este:
- cursul de actiune ales pentru realizarea unuia sau mai multor obiective;
- un element esential al managementului si cel mai important instrument al sau;
- piesa de rezistenta a managementului.


Caracteristici ale deciziei manageriale:

- implica intotdeauna cel putin 2 persoane: managerul cel care decide si una sau mai multe personae executante;
- are influente directe asupra grupului;
- are efecte decizionale directe (uman, tehnic, educational) in cel putin un compartiment al firmei.


Formele deciziei manageriale:

1. Act decizional (aceasta decizie se ia pe perioade scurte de timp, minute secunde si are complexitate redusa);

2. Proces decizional – este specifica pentru decizii mai complexe ce necesita o analiza mai profunda, se ia intr-o perioada mai lunga de timp: ore, zile, saptamani.


2.1 Etapele procesului decizional

Etapa 1 – identificarea si definirea problemei;
Etapa 2 – precizarea corespunzatoare a obiectivului de realizat;
Etapa 3 – stabilirea alternativelor sau a variantelor decizionale;
Etapa 4 – alegerea celei mai convenabile si realiste decizii;
Etapa 5 – aplicarea deciziei;
Etapa 6 – evaluarea rezultatelor obtinute

Teorie Management

Niciun comentariu:

Cauta pe site